Aplikacion
Rregullatori tha të enjten se Amazon favorizonte shitësit në Itali që e paguanin atë për të përdorur magazinën dhe shërbimet e dorëzimit, duke përfshirë duke i bërë më shumë gjasa të shfaqen si opsioni i paracaktuar, ose “Blej Box”, kur konsumatorët klikojnë për të blerë një produkt.
Gjoba prej 1.13 miliardë euro është pjesë e një vale të zbatimit të antitrustit në Europë dhe kudo kundër Amazon dhe kompanive të tjera të mëdha të teknologjisë për keqpërdorimin e supozuar të dominimit të tyre për të shtypur konkurrentët më të vegjël.
Kompanitë duke përfshirë Apple Inc., GOOG të Alphabet Inc. +0,25% Google dhe Facebook të Meta Platforms Inc. janë përballur në dy vitet e fundit me hetime zyrtare, akuza ose gjoba në një sërë çështjesh të paraqitura nga Bashkimi Europian dhe vende duke përfshirë SHBA, Britania e Madhe, Franca dhe Gjermania. Kompanitë kanë mohuar keqbërjen.
Përveç gjobës, rregullatori italian urdhëroi Amazon të ofrojë “standarde të drejta dhe jodiskriminuese” për listimet nga shitësit e palëve të treta, të cilat do t’i monitoronte përmes një administruesi të besuar të caktuar.
Në Itali, rregullatori antitrust mund të gjobisë një kompani deri në 10% të të ardhurave të saj vjetore, megjithëse shifra përfundimtare varet nga ku kanë ndodhur abuzimet dhe sa kanë zgjatur ato. Një zëdhënëse tha se gjoba mund të jetë më e madhja e vendosur ndonjëherë nga rregullatori.
Amazon e quajti gjobën dhe mjetet juridike të përshkruara nga autoritetet italiane “të pajustifikuara dhe joproporcionale” dhe tha se do të apelonte. Në sistemin juridik italian, nëse gjykata e parë konfirmon gjobën dhe mjetet juridike, shoqëria mund të ankohet sërish në një gjykatë më të lartë. Gjykata gjithashtu mund të vendosë të ulë gjobën ose të rregullojë ndryshimet që kërkohet të bëjë Amazon.
Hetimi dyvjeçar i rregullatorit antitrust zbuloi se në vitin 2019 pjesa e tregut të Amazon në tregjet online ishte deri në pesë herë më e madhe se ajo e konkurrentit të saj më të afërt dhe se hendeku është zgjeruar ndjeshëm në katër vitet e fundit. Në vitin 2019, më shumë se 70% e vlerës totale të shitjeve të produkteve të shitësve të palëve të treta në tregjet online në Itali ndodhi në amazon.it, sipas rregullatorit.
Amazon e ka përdorur atë dominim për të favorizuar adoptimin e shërbimeve të saj logjistike, të cilat për konsumatorët duken si “përmbushje nga Amazon” kur ata zgjedhin se cilin produkt të blejnë.
Trajtimi i Amazon ndaj shitësve të palëve të treta në platformat e saj është bërë një temë e debatit të nxehtë. Një hetim i “Wall Street Journal” vitin e kaluar zbuloi se punonjësit e Amazon përdorën të dhëna nga shitës të tjerë për të zhvilluar produkte konkurruese. Amazon nisi një hetim të brendshëm dhe tha se punonjësit do të shkelnin politikat e saj.
Amazon thotë se mbështetet ndjeshëm tek shitësit e palëve të treta për të ardhurat e saj dhe për këtë arsye është investuar në suksesin e tyre. Ajo thotë se shumica e shitësve të saj nuk e përdorin shërbimin e saj logjistik dhe ata që e bëjnë këtë sepse është efikas dhe me kosto efektive.
Rregullatorët pretendojnë se në praktikë mund të jetë e vështirë për kompanitë e jashtme që të përmbushin kriteret e Amazon për t’u kualifikuar për një vendosje më të mirë në faqen e saj, duke thënë se kjo në mënyrë efektive detyron disa shitës të përdorin shërbimet logjistike të kompanisë.
Zbatuesi kryesor i konkurrencës i BE-së po ndjek një hetim të ngjashëm me hetimin italian. Vitin e kaluar, blloku ngriti veçmas akuza antitrust kundër Amazon për gjoja përdorimin e të dhënave jopublike nga shitësit e palëve të treta për të konkurruar kundër tyre. Kompania ka mohuar keqbërjen.
Zbatuesi i konkurrencës i BE-së bashkëpunoi ngushtë me autoritetin italian të konkurrencës për rastin për të “siguruar konsistencën me hetimet e veta”, sipas një zëdhënëse të BE-së. Të dy hetimet janë në vazhdim./ The Wall Street Journal
Përgatiti për Zoom.al-Armand Kullau