zoom

Kinema & Netflix

Festivali i Filmit në Venecia/ A po vdes gazetaria kinematografike?

Në Festivalin e Filmit në Venecia tashmë ka nisur një tension… Përse është kaq e vështirë për gazetarët të kenë akses tek yjet këtë vit?

Krahasuar me Festivalin e Filmit në Kanë, festivali i Venecias është një ngjarje më e qetë për gazetarët. Kjo është disi e çuditshme, sidomos duke marrë parasysh që listat e filmave e kanë konsoliduar Venecian si një trampolinë të rëndësishme për Oscars. Megjithatë, radhët nuk janë aq të gjata dhe atmosfera e çmendurisë që zakonisht shoqëron festivalin duket se mungon.

Më shumë organizim? Ekipet më të sjellshme dhe me më pak kontrolle sigurie si në aeroporte para shfaqjeve? Ajri i detit të Lidos që i qetëson të gjithë? Cilado qoftë arsyeja, Venecia ka qenë gjithmonë si motra më e qetë dhe më e ftohtë e Kanës.

Megjithatë, edicioni i 81-të i këtij viti ka një problem: mungesa e qasjes së shtypit tek yjet, me mungesën e dukshme të intervistave këtë vit. Kjo ka bërë që shumë të shprehen se “gazetaria e kinemasë është në rrezik të zhdukjes.”

Tani, kritikët e filmit që ankohen në një festival nën diellin e Venecias duket si një problem i vogël, por përbën një çështje të madhe, pasi jemi këtu për të punuar. Dhe ditët janë më të gjata se një këngë e Leonard Cohen.

Një koment që dëgjoj shpesh para se të nisem për në Berlin, Kanë ose Venecia është: “Eh mirë për disa…”

Po, është. Nuk është gjë tjetër veçse një privilegj të jesh në këto ngjarje, dhe edhe pas më shumë se 10 vitesh duke mbuluar këto tre festivale filmash, gjithmonë kujtohem sa fat kam që luaj në këtë “rërë.” Megjithatë, është gjithashtu 10 ditë me presion të lartë, me mesatarisht katër filma në ditë, konferenca për shtyp, intervista, dhe sa më shumë shkrime që mund të futen mes këtyre ngjarjeve të ngarkuara. Dhe tradicionalisht, ka qasje tek yjet.

Por jo këtë vit.

Mbi 50 gazetarë ndërkombëtarë kanë firmosur një mesazh kritik ndaj mungesës së qasjes së shtypit tek yjet kryesore në edicionin e 81-të, duke deklaruar se “gazetaria e kinemasë është në rrezik të zhdukjes.”

Mund të duket si një ekzagjerim? Jo aq sa mund të mendoni.

Gjithçka nisi kur një gazetare gjermane vendosi të kërkojë mikrofonin në konferencën për shtyp ku isha dje. Ajo kritikoi shkurtimisht dhe me shumë saktësi festivalin për dështimin në lehtësimin e ndërveprimeve dhe komunikimit me yjet e pranishëm në Lido këtë vit.

Në të vërtetë, disa nga titujt më të bujshëm që po shfaqen në Venecia, si “Maria” me Angelina Jolie; “Wolfs” me George Clooney dhe Brad Pitt; dhe “Queer” nga Luca Guadagnino me Daniel Craig, nuk do të bëjnë asnjë intervistë përveç konferencave për shtyp të festivalit.

Pra, asnjë tryezë e rrumbullakët – e lëre më intervista të veçanta ku gazetarët si unë mund të shkruajnë një intervistë ose të kapin disa citime të mira.

Çfarë e bën situatën edhe më zhgënjyese është se edicioni i këtij viti është përshkruar nga drejtori artistik i Festivalit të Filmit në Venecia, Alberto Barbera, si një edicion “me listën më të gjatë të talenteve” në kujtesën e fundit – veçanërisht pas edicionit të 2023-ës me mungesë të yjeve A-list, për shkak të efektit të grevës SAG-AFTRA në SHBA.

Gazetarja në fjalë deklaroi se nuk u dha asnjë arsye për bllokimin e shtypit ndaj yjeve, dhe se këto intervista përbëjnë një problem të rëndësishëm profesional (dhe për këtë arsye financiar), pasi gazetarët varen nga ndërveprimet e drejtpërdrejta me yjet për të bërë punën tonë dhe për të prodhuar artikuj ekskluzivë mbi festivalin.

Barbera iu përgjigj gazetares duke thënë: “Nuk jam në dijeni të kësaj situate,” dhe shtoi: “Nuk mendoj se kjo prek pjesën më të madhe të programit.”

Por prek. Dhe shumë madje.

Ai shtoi se do të “provoj të shtoj pak presion, por nuk ka mënyrë që festivali të detyrojë zyrtarët e shtypit të distributorëve të lëshojnë intervista nëse ata nuk duan,” dhe se në fund, “këto janë vendime të marketingut – ne nuk menaxhojmë talentet.”

Kjo është e drejtë, veçanërisht kur filmat që ende nuk kanë siguruar marrëveshje shpërndarjeje në territoret kryesore kanë agjentët e tyre të shitjes që mbajnë shtypin larg. Është një lëvizje katastrofike e pamenduar mirë, por vetë festivalet nuk mund të mbahen përgjegjës. Përveç nëse bëjnë që ekipet të bien dakord për të paktën një nivel minimal qasjeje për shtypin që shkon përtej gazetave tregtare si Variety dhe Hollywood Reporter.

Pa dashur të hedh hije dhe me gjithë dashuri, por disa prej nesh kërkojmë citime gjithashtu… Dhe duke marrë parasysh që gazetarët shpenzojnë një shumë të konsiderueshme parash për t’u akredituar, për të fluturuar drejt Italisë dhe për të siguruar strehim për kohëzgjatjen e festivalit, duhet të kemi diçka për të treguar – përveç recenzimeve dhe ndonjë artikulli të rastit që ankohet për mungesën e qasjes.

Në deklaratën e përmendur të gazetarëve, të postuar fillimisht nga gazetari italian i pavarur Marco Consoli, ata deklarojnë se situata aktuale “vë në rrezik një kategori të tërë gazetarësh, veçanërisht të pavarurit, të cilët me punën e tyre të pasionuar dhe të pandërprerë shpesh ndihmojnë në suksesin e filmave”.

Kjo është e vërtetë, pasi pa pjesëmarrjen e shtypit dhe askush që të shkruajë recensione dhe intervista, festivalet bien.

“Ne kërkojmë të ndryshohet kjo politikë që ka ndotur prej kohësh të gjitha festivalet kryesore dhe të kthehemi në ofrimin e intervistave për shtyp në festivalet e filmit,” shton mesazhi.

Dhe, ndërsa jemi këtu… Ka një pengesë tjetër që e bën situatën e këtij viti edhe më frustruese.

Që kur Festival i Filmit në Venecia e zhvendosi dhomën e konferencave për shtyp nga ajo që tani është Sala Casino në një dhomë më të vogël pranë zonës së shtypit, hyrja në konferencat për shtyp është bërë dukshëm më e vështirë.

Kam pasur fat me konferencën për shtyp të Sigourney Weaver dje, por përpara se të shkruaja këtë artikull, kam pritur më shumë se një orë në radhë për të marrë pjesë në konferencën për shtyp për “Maria,” duke shpresuar të marr disa citime nga Angelina Jolie për paraqitjen e saj të mrekullueshme në filmin biografik të Pablo Larraín mbi Maria Callas.

Siç e keni kuptuar deri tani, nuk u futa.

Kjo ndodh dhe nuk ka nevojë të bësh skena për këtë. Megjithatë, mungesa e aksesit është thjesht për shkak se dhoma e re është, pavarësisht disa mozaikëve të bukur të zbukuruar: dukshëm më e vogël krahasuar me hapësirën e mëparshme, e cila është një problem kur rikujton se janë 2.900 gazetarë të akredituar që presin të futen.

Venecia të dua, por mos e bastardizo!

Burimi: Euronews.com