zoom

Ekonomi

Turizmi i Shqipërisë, një dështim mes propagandës dhe rritjes së çmimeve

Sektori i turizmit në Shqipëri ka pësuar një rënie të madhe këtë vit. Numri i turistëve, siç thonë bizneset, ka rënë me 50%, shifra këto që vazhdojnë të kundështohen nga qeveria e cila, për kundërpeshë vazhdon të publikojë numrin e hyrje – daljeve në pikat kufitare, si Rinasi, Morina apo Porti i Durrësit.

Rënia e numrit të turistëve i atribuohet një rritjeje të pajustifikuar të çmimeve nga bizneset vendase, të cilat kishin parashikuar një rritje të vizitorëve bazuar në propagandën e qeverisë se Shqipëria ishte shndërruar në “Maldivet e Evropës”. Bizneset investuan më shumë shumë dhe rritën çmimet në pritje të më shumë turistëve, por fluksi i parashikuar nuk u materializua, duke rezultuar në një rënie të ndjeshme në industrinë e turizmit.

Mesa duket, turistët që vërshuan një vit më parë në vend të “Maldiveve të Europës” gjetën një vend me shërbime minimale dhe infrastrukturë të prapambetur. Për shembull, ata që mbërrijnë në Shqipëri nëpërmjet aeroportit të Rinasit e kanë të pamundur të gjejnë lidhje të transportit urban nga Rinasi në Tiranë e nga Tirana në Vlorë e gjetkë.

Terminalet e autobusëve, veçanërisht ai i Jugut, nuk është gjë tjetër veçse një parking i stërmadh, i pistë, me mjete të amortizuara që nuk premtojnë e as ofrojnë udhëtim komod. Por transporti publik është vetëm një anë e asaj çfarë nuk shkon me turizmin në Shqipëri.

Rritje të pajustifikuara të çmimeve

Shumë biznese, të nxitura nga parashikimet optimiste dhe propaganda qeveritare se këtë vit do të vijnë në Shqipëri rreth 14 milionë turistë, rritën ndjeshëm çmimet e tyre për akomodimin, ngrënien dhe shërbime të tjera. Kjo rritje, megjithatë, nuk u shoqërua me një rritje në cilësinë ose veçantinë e ofertave, duke çuar në pakënaqësi midis atyre pak turistëve që e vizituan. Vizitorët e mundshëm, të penguar nga kostot e larta, zgjodhën destinacione alternative që ofrojnë shërbim më të mirë në rapor tme paranë e shpenzuar.

Propaganda e Qeverisë dhe ndikimi tek biznesi

Fushata e marketingut e qeverisë shqiptare, e cila e pozicionoi vendin si një alternativë idilike dhe të përballueshme ndaj destinacioneve më të shtrenjta mesdhetare, rriti pritshmëritë e bizneseve vendase. Të sigurt në premtimet e qeverisë për 14 milionë pushues, shumë biznese zgjeruan veprimtarinë dhe shërbimet e tyre, duke investuar në infrastrukturë dhe staf në pritje të një sezoni të ngjeshur turistik.

Megjithatë, realiteti nuk i përmbushi këto pritshmëri. Pabarazia midis fluksit të premtuar dhe numrit aktual të turistëve krijoi një mjedis sfidues për bizneset që e kishin sforcuar veten së tepërmi bazuar në propagandën e qeverisë.

Rënia e turizmit pritet të ketë ndikim të madh në ekonominë shqiptare dhe reflektim tek qeveria dhe bizneset se si duhet ta menaxhojnë turizmin në të ardhmen. Sipërmarrjet e vogla dhe të mesme, të cilat përbëjnë shtyllën kurrizore të sektorit të turizmit, janë goditur më rëndë. Shumë prej tyre mund të përballen me vështirësi financiare, pasi kanë investuar në pritje të të ardhurave më të larta që, siç duket nga të dhënat e turizmit, nuk do të mund të materializohen.

Përpjekje për shmangur dramën

Për të adresuar rënien, grupet e interesit në sektorin e turizmit kanë bërë thirrje për një rivlerësim të strategjive të çmimeve dhe një qasje më realiste të marketingut. Thirrjet e qeverisë dhe të disa tur-operatorëve sollën një reflektim të bizneseve në zonën e Sarandës dhe Ksamilit, por jo aq mjaftueshëm sa për të bindur turistët që të ndryshojnë planet e tyre dhe të zgjedhin Shqipërinë.

Siguria se rritjet e çmimeve justifikohen me përmirësime në cilësi dhe shërbim do të jetë vendimtare për rifitimin e besimit dhe interesit të turistëve të mundshëm.

Si përfundim, rënia e ndjeshme e numrit të turistëve në Shqipëri këtë vit shërben si një kronikë paralajmëruese për rreziqet e mbështetjes së tepërt në parashikimet optimiste bazuar në propagandën qeveritare dhe rritjet e pajustifikuara të çmimeve.

Duke rikalibruar qasjen e tyre dhe duke mos e përdorur edhe turizmin për politikë të brendshme, qeveria në bashkëpunim me bizneset, do të duhet të punojë drejt një industrie turistike të qëndrueshme dhe tërheqëse dhe të mos bazohet vetëm në bukuritë natyrore që ka bregdeti shqiptar. /Zoom.al