Aplikacion
Në një akt të vogël mëshire, takimi me presidentin brazilian u shty. Ajo ndoshta ka nevojë për frymë. Vetëm në katër muajt e fundit ditari i saj ka përfshirë një vizitë tek presidenti Joe Biden në Uashington, një fjalim në parlamentin kanadez, çaj me mbretin Charles pranë Londrës, një paraqitje të ftuar në një takim të kabinetit gjerman, samite të përsëritura të BE-së. 27 koka kombëtare në Bruksel dhe udhëtime për të parë liderët e Francës, Italisë, Suedisë, Estonisë, Britanisë, Norvegjisë dhe Ukrainës. Muajin tjetër ajo do të niset për të marrë pjesë në samitin e G7 në Japoni.
Këto shëtitje nuk janë kënaqësi. BE-ja është midis një trazire. Lufta në kontinentin europian ka detyruar një riformulim të projektit të tij të paqes gjashtë dekadash. Zonja von der Leyen po i jep formë përgjigjes ndaj sfidave që godasin BE-në, nga mungesa e gazit rus deri tek shpenzimet anemike të mbrojtjes.
Ekonomia e saj, sapo ka dalë nga Covid-19, është në një rrugë të re duke kundërshtuar subvencionet e gjelbra proteksioniste të Amerikës, për të pakësuar mbështetjen e tepërt të Europës nga Kina dhe për t’u marrë me qëllimet e ndryshimit të klimës.
Krizat e mëhershme të Europës kërcënonin të copëtonin BE-në. Por përballja me pandeminë, pastaj luftën, një ndjenjë e qëllimit të përbashkët ka ndihmuar t’i japë klubit një peshë që rrallë e ka gëzuar. Europa është mbledhur rreth flamurit të saj blu dhe të verdhë, një pjesë e të cilit të cilit valëvitet jashtë selisë së komisionit në Bruksel.
E ulur në zyrën e saj shpellore në katin e 13-të, zonja von der Leyen thotë për The Economist: “Ne e kemi treguar këtë unitet sepse e kemi kuptuar që në fillim se kjo luftë ruse në Ukrainë do të ndryshojë Europën.”
Në mënyrë diskrete, nën udhëheqjen e saj, struktura politike e kontinentit është rikonstrukturuar, me shumë më tepër pushtet që ka shkuar drejt komisionit që ajo drejton. Pushteti në Europë përdoret më shpesh nga liderët kombëtarë, duke filluar me ata të Francës dhe Gjermanisë. Emërimi i saj në vitin 2019 kishte ardhur si befasi.
Një aleate për një kohë të gjatë e Angela Merkel, ish-kancelarja nga e njëjta parti e qendrës së djathtë CDU, ajo kishte mbijetuar në vend që të lulëzonte në mbrojtjen e ndërlikuar për pesë vjet. Puna kryesore në Bruksel ishte një platformë e përshtatshme daljeje; për herë të parë në pesë dekada një gjerman do të ulej në krye të komisionit.
Ishte një pozicion për të cilin zonja shumëgjuhëshe von der Leyen dukej e përshtatshme: ajo u rrit në Bruksel, ku babai i saj kishte qenë një zyrtar i lartë i BE-së në vitet e formimit të bllokut. “Unë jam europiane e lindur,” thotë ajo.
Tre veçori argëtuan eurokratët në ditët e para të saj. E para ishte rruga e pazakontë e zonjës von der Leyen drejt pushtetit – ajo studioi ekonomi përpara se të bëhej mjeke, më pas bëri një karrierë politike dhe shtatë fëmijë.
E dyta ishte vendimi i saj për të kthyer një pjesë të zyrës së saj në Bruksel në një studio për të jetuar, për të mbushur ditët dhe netët e gjata të punës (disa paraardhës kishin qenë më pak të zellshëm). E treta ishte një zakon për ta përshkruar veten që në fillim si kryetare e një komisioni “gjeopolitik”.
Drejtimi i ekzekutivit prej 32.000 vetash të BE-së në Bruksel është më shpesh çështje e teknokracisë së copëzuar dhe jo e politikës së lartë.
Pretendimi duket më pak madhështor në ditët e sotme. Covid-19, i cili u godit menjëherë pasi ajo mori detyrën, dha një test të hershëm.
Zonja von der Leyen luftoi që të mos rishfaqeshin barrierat midis vendeve të BE-së. Stafi i saj u ngarkua nga qeveritë kombëtare me prokurimin e vaksinave për 447 milionë europianë – një detyrë për të cilën ishte e papërgatitur keq dhe u krye vetëm pas vonesave fillestare të kushtueshme.
Zonja von der Leyen thotë se komisioni duhet “të rrëmbejë mundësinë dhe të tregojë lidership”. Një shembull ishte një fond i rimëkëmbjes së pandemisë prej 750 miliardë eurosh (820 miliardë dollarë), një hap federalizues (megjithëse, thekson ajo, një ngjarje e vetme, megjithëse të tjerët mund të mos bien dakord për këtë).
Me zgjuarsi, paratë mund të disbursohen vetëm sipas prioriteteve të përcaktuara në Bruksel – i cili e ka përdorur fondin për të goditur vendet që ndjehen se nuk respektojnë rregullat e BE-së. Polonia dhe Hungaria, të cilët mendohet se kanë penguar gjyqësorin e tyre, ende nuk kanë parë para.
Lufta në kontinent katalizoi ndryshime të mëtejshme. BE-ja iu përgjigj pushtimit në shkallë të plotë të Ukrainës duke orkestruar dhjetë raunde sanksionesh kundër regjimit të Vladimir Putinit dhe ka dhënë rreth 38 miliardë euro ndihmë financiare.
Madje, në një largim radikal, ajo ka paguar për rreth 3.6 miliardë euro armë, dikur një tabu. Brenda vendit, një krizë energjetike që dikur dukej se do ta çonte ekonominë e BE-së në recesion është zbutur disi.
Luftimet në Ukrainë – dhe ndërprerja e gazit rus që pasoi – ngritën pikëpyetje rreth mbështetjes së Evropës nga bota e jashtme.
Zonja von der Leyen flet për “rezistencën” – një koncept jo shumë larg nga “autonomia strategjike” e preferuar nga Emmanuel Macron i Francës, me të cilin sapo ka udhëtuar në Kinë. Ai udhëtim dha një ilustrim të dinamikës së ndërlikuar të fuqisë në Evropë.
Pak para vizitës, zonja von der Leyen kishte paralajmëruar në një fjalim të ashpër se “Kina tani ka kthyer faqen në epokën e “reformës dhe hapjes” dhe po kalon në një epokë të re sigurie dhe kontrolli”.
Zyrtarët në Pekin u siguruan që ajo të luante violinë të dytë për presidentin francez shumë më pëllumb, për shembull duke u siguruar që ajo të kishte më pak kohë me presidentin Xi Jinping. Ata që kërkonin ndarje në qasjen e Evropës ndaj Kinës e kishin të lehtë ta bënin këtë.
Pavarësisht nëse i mban ndezur dritat, zhvillon armë apo ndërton makina elektrike, Evropa gjithnjë e më shumë dëshiron të qëndrojë në këmbët e veta. Rregullat e BE-së që i kishin mbajtur ekonomitë e saj ndër më të hapurat në botë, të varura nga zinxhirët e furnizimit shumë jashtë kufijve të saj, tani janë jashtë favorit.
Një model i ri ekonomik me një rol shumë më të madh për shtetin – duke përfshirë burokracinë e Brukselit – po shfaqet ngadalë. Pjesërisht kjo është rezultat i të vetmes pjesë të agjendës së saj origjinale që i ka mbijetuar kontaktit me ngjarjet: Evropa është në rrugën e duhur për të reduktuar emetimet e karbonit me 55% nga nivelet e vitit 1990 deri në fund të kësaj dekade, dhe ka një shans të besueshëm për të arritur neto zero deri në vitin 2050.
Çfarë mund të vijë më pas? Mandati pesëvjeçar i zonjës von der Leyen përfundon në vitin 2024. Disa nga paraardhësit e saj kanë qëndruar në detyrë për një dekadë.
Shumica e vendeve duket se janë të vendosura ta mbajnë atë përreth, por procedurat misterioze për ndarjen e vendeve të punës (të lidhura me zgjedhjet e Parlamentit Evropian në pranverën e vitit të ardhshëm) mund ta pengojnë atë.
Thashethemet se ajo mund të përfundojë si kreu i NATO-s, gjithashtu me qendër në Bruksel, janë ndoshta vetëm kaq. E pyetur për qëllimet e saj, ajo nuk jep asgjë përtej buzëqeshjes së ashpër të një politikani të kalitur.
Zonja von der Leyen ka kritikët e saj, të cilët e akuzojnë atë për centralizimin e pushtetit në një ekip të vogël ndihmësish, në vend që ta shpërndajë atë mes 27 komisionerëve të dërguar nga shtetet anëtare.
Të tjerë ankohen se ajo thjesht kanalizon interesin kolektiv të qeverive kombëtare të bllokut, në vend që të ndjekë ndonjë ideal më të lartë evropian.
Ose, ndoshta, se ajo thjesht ka hyrë në një vakum të shkaktuar nga një marrëdhënie jashtëzakonisht e largët midis Francës dhe Gjermanisë – një hendek që as ajo nuk ka arritur ta kapërcejë.
Tragjeditë e shpeshta të Covid-19 dhe luftës i përshtateshin çuditërisht një ministri të mbrojtjes të kthyer në mjek. Por ishte një sfidë që mund të ishte gënjyer lehtësisht, dhe nuk ka qenë.
Mbajtja e Evropës të bashkuar është “një punë e vazhdueshme në progres”, – thotë ajo. Është burimi i ndikimit të papritur të fortë të be-së në kohët e fundit—dhe të saj. “Është diçka… duhet të punosh ditë pas dite.”
Borxhi ndaj sigurimeve 240 mln euro, KLSH: Do mjaftonte për indeksimin e pensioneve për shumë vite