Aplikacion
Një total prej 102 kontejnerë, që besohet se ishin të mbushura me mbetje të dyshimta, u shkarkuan në portin e Durrësit nga një anije konteinerësh me flamur turk në nëntor dhe u dërguan në një “lokacion të sigurt”, thanë autoritetet.
Në atë kohë, prokuroria e Durrësit tha se kishte nisur një hetim për “kontrabandë me mallra të ndaluara” dhe “shpërdorim pushteti”, në bashkëpunim me Zyrën Evropiane Kundër Mashtrimit OLAF. Kontejnerët u larguan nga Shqipëria korrikun e kaluar dhe sipas dokumenteve doganore të asaj kohe, ngarkesa e saj përbëhej nga mbetje industriale, konkretisht “oksid hekuri”, eksporti i të cilave është i autorizuar.
Por informacioni i transmetuar nga një sinjalizues në Rrjetin e Veprimit të Bazelit (BAN) sugjeroi se ngarkesa përmbante në të vërtetë “pluhur të mbetjeve të rrezikshme të ndotjes nga fabrikat dytësore të çelikut”, sipas një deklarate nga BAN dhe OJQ mjedisore Milieukontakt Albania të marrë nga AFP.
Të dy grupet denoncuan “heshtjen e plotë nga qeveria dhe mungesën e dukshme të ndonjë progresi mbi çështjen nga qeveria e Shqipërisë dhe prokuroria e Durrësit”.
Ishte planifikuar që përmbajtja e kontejnerëve të mostrohej dhe analizohej nga laboratorë të pavarur, thuhet në deklaratë.
Por grupet thanë: “Ne nuk jemi as të sigurt që mostrat janë marrë dhe analizat kanë filluar”.
Trafikimi i paligjshëm i mbetjeve të rrezikshme është një çështje serioze që kërkon sanksione penale, shtuan organizatat, duke u kërkuar autoriteteve të japin përditësime.
E kontaktuar nga AFP, prokuroria e Durrësit tha se “hetimet e tyre po vazhdojnë me prioritet”, pa dhënë detaje.
Tajlanda e refuzoi ngarkesën dhe ajo u kthye në Shqipëri pas disa muajsh në det, me ndalesa dhe ndërrime anijesh në vende të ndryshme, përfshirë Spanjën, Portugalinë, Italinë dhe Turqinë. Sipas ambientalistëve, deri tani të gjitha indikacionet tregojnë se mbetjet vijnë nga fabrikat e çelikut Kurum në Elbasan, në Shqipërinë e mesme.
Dërgesa e mbetjeve industriale nga vendet perëndimore për t’u përpunuar diku tjetër në botën në zhvillim është një biznes global që vlerësohet të jetë me vlerë midis 44 miliardë dhe 70 miliardë euro (46 miliardë deri në 74 miliardë dollarë) në vit, sipas OJQ-ve mjedisore./AFP