Aplikacion
Ndarjet e thella dhe të qëndrueshme midis Europës dhe Shteteve të Bashkuara mbi mënyrën më të mirë për të trajtuar Kinën janë shfaqur edhe një herë.
Sekretari i Shtetit i SHBA, Antony Blinken është planifikuar të zbarkojë në Kinë më 24 prill. Përpara vizitës, ai kërcënoi me masa të ashpra nëse Pekini nuk ndalonte mbështetjen e Rusisë në luftën e saj kundër Ukrainës përmes dërgimit të teknologjive të lidhura me armët në Kremlin.
Kancelari gjerman Olaf Scholz, përkundrazi, sapo përfundoi një udhëtim në Kinë që ishte shumë më pajtues si në ton ashtu edhe në përmbajtje – një qasje që e lë Gjermaninë, dhe rrjedhimisht Europën, në rrezik për t’u dukur jashtëzakonisht naive përballë ekonomisë dhe sigurisë, sfidat e paraqitura nga Kina.
Vizita e Blinken pason një periudhë të përmirësimit të lidhjeve SHBA-Kinë. Presidentët Joe Biden dhe Xi Jinping zhvilluan një takim produktiv në Woodside , Kaliforni, në nëntor 2023, me një telefonatë pasuese këtë muaj.
Sekretarja e Thesarit e SHBA-së, Janet Yellen, vizitoi gjithashtu Pekinin më herët në prill . Kanalet e reja të komunikimit në nivel kabineti kanë stabilizuar një marrëdhënie që vetëm vitin e kaluar dukej se rrezikonte të dilte jashtë kontrollit. Yellen tani merret me zëvendëskryeministrin kinez He Lifeng për çështjet ekonomike, ndërsa Këshilltari i Sigurisë Kombëtare i SHBA, Jake Sullivan bisedon me Ministrin e Jashtëm kinez Wang Yi.
Shtëpia e Bardhë e sheh kanalin e fundit si dukshëm të suksesshëm, pjesërisht sepse Wang tani kombinon rolet e dyfishta të shefit të politikës së jashtme si për qeverinë ashtu edhe për Partinë Komuniste Kineze. Kjo lejon një komunikim më të efektshëm në krahasim me kohën kur këto role ndaheshin në dysh.
Megjithatë, pavarësisht kësaj, qasja e SHBA-së mbetet në thelb konkurruese. Ashtu si Blinken që tundi paralajmërimet për Ukrainën kur ai mbërrin këtë javë, po ashtu Yellen e përcolli udhëtimin e saj me komente të ashpra për ato që ajo i përshkroi si praktikat e padrejta të prodhimit të Kinës.
Qasja e Scholz ishte dukshëm e ndryshme – dhe jo në një mënyrë të mirë. Kjo ishte e dukshme që në momentin kur dolën detajet e delegacionit të tij. Ka figura të larta në Gjermani me një pikëpamje të ashpër dhe strategjike për Kinën, jo më pak Zëvendës Kancelari Robert Habeck dhe Ministrja e Jashtme Annalena Baerbock. Por as nuk ishin në Pekin. Në vend të kësaj, Scholz mori ministra në fusha të tilla si bujqësia, të cilët favorizojnë bashkëpunimin e ngushtë me Pekinin, së bashku me një grup CEO-sh industrialë që promovojnë tregtinë dhe investimet kino-gjermane.
Ai gjithashtu nuk pranoi të bënte një fjalim të madh të vendosur. Në të vërtetë, Scholz tha jashtëzakonisht pak në publik për çështjet që godasin interesat kritike ekonomike dhe të sigurisë evropiane, nga mbështetja e Kinës për Rusinë deri te rreziqet në rritje të mbikapacitetit industrial. Mediat kineze ishin të kënaqura.
“Unë do ta përshkruaj mbulimin si të bujshëm”, siç shkroi këshilltari i Rhodium Group China, Noah Barkin pas udhëtimit.
Qasja e Scholz-it i ka rrënjët në perceptimet e interesave ekonomike gjermane. Këto janë përkeqësuar ndjeshëm gjatë vitit të kaluar. Duke folur gjatë Kongresit Kombëtar Popullor në fillim të marsit, Xi kërkoi që Kina të lëshojë “forca të reja prodhuese cilësore” – kodin për futjen e shumave të mëdha në prodhimtarinë e avancuar, duke përfshirë automjetet elektrike (EV) dhe bateritë, për të mbështetur modelin ekonomik të lëkundur të Kinës. Duke pasur parasysh kërkesën e brendshme të kufizuar, rezultatet në mënyrë të pashmangshme do të eksportohen, duke e vendosur Kinën në një kurs përplasjeje me ekonomitë e përparuara të prodhimit në Europë dhe Amerikën e Veriut.
Bashkimi Europian, i cili po heton nëse subvencionet e Kinës u japin një avantazh konkurrues kompanive në industri, duke përfshirë makinat dhe panelet diellore, tashmë po shqyrton tarifat për automjetet elektrike kineze, siç vuri në dukje Scholz. Megjithatë, edhe në skenarin jashtëzakonisht të pamundur të Kinës që redukton mbështetjen e shtetit, prodhimi i saj i madh dhe kostot e ulëta e bëjnë jashtëzakonisht të vështirë për europianët të konkurrojnë.
Nga EV-të tek teknologjitë e tranzicionit të energjisë tek llojet më të thjeshta të gjysmëpërçuesve, Europa tani rrezikon qartë një të ardhme të dominuar nga produktet industriale të prodhuara në Kinë.
Berlini përballet me sfida specifike në sektorin e automobilave, pjesa më e rëndësishme e industrisë së famshme prodhuese të Gjermanisë.
Gjermania ka një shqetësim të dytë: rrezikun për tregun e saj në vendlindje. Pothuajse asnjë makinë elektrike kineze nuk shitet aktualisht në Shtetet e Bashkuara për shkak të rregulloreve që synojnë bateritë dhe komponentët e tjerë të prodhimit kinez. Duke u përballur me një valë importesh kineze të automjeteve elektrike, Europa ka të ngjarë të rrisë tarifat afërsisht në të njëjtin nivel si Shtetet e Bashkuara.
Scholz, megjithatë, është përballur me kërkesat e kundërta nga prodhuesit e tij të automjeteve. CEO i Mercedes-Benz, Ola Källenius, i cili ka investuar shumë në tranzicionin në EV, i bëri thirrje Brukselit të ulë tarifat e EV në vend që t’i rrisë ato, duke argumentuar se konkurrenca do të nxisë prodhuesit europianë të makinave të përmirësohen.
Dhe ka disa të vërteta në idenë se thjesht mbyllja e Kinës nga tregu europian nuk ka gjasa të ndihmojë Gjermaninë të rifitojë konkurrencën në EV. Për këtë, kompanitë gjermane kanë nevojë për qasje në teknologjinë kineze në fusha të tilla si bateritë, të paktën derisa të kenë kohë të kuptojnë se si të bëjnë të tyren. Gjermania gjithashtu ka frikë se tarifat europiane do të çojnë në masa reciproke që synojnë prodhuesit gjermanë të automjeteve në Kinë.
E parë në mënyrë bamirëse, prandaj, qasja e Gjermanisë është një variant i fjalës së famshme nga CEO i atëhershëm i Citigroup, Chuck Prince, në prag të krizës globale financiare të vitit 2008.
“Për sa kohë që muzika është duke luajtur, ju duhet të ngriheni dhe të kërceni,” tha ai në 2007, duke u përpjekur të shpjegonte pse banka e tij vazhdoi të ecte përpara me tregti të rrezikshme financiare, edhe pse shenjat e fatkeqësisë po afroheshin më shumë. Në të njëjtën mënyrë, Scholz shpreson se kompanitë gjermane mund të vazhdojnë të fitojnë para nga ajo që ka mbetur nga tregu i tyre kinez, ndërsa përpiqen të rifitojnë konkurrencën e tyre të vjetër globale.
Shanset për këtë punë janë të pakta, natyrisht, duke pasur parasysh fuqinë industriale në rritje të Kinës. Por edhe nëse funksionon, strategjia ende bën gabimin e vjetër duke ngatërruar atë që është e mirë për kompanitë gjermane me atë që është e mirë për Gjermaninë dhe Europën në përgjithësi.
Kjo qasje duket naive për dy arsye. E para është se kursi i Kinës tani është vendosur. Duke folur me studentët në Shangai, Scholz i bëri thirrje Kinës që të moderojë sjelljen e saj.
“Konkurrenca duhet të jetë e drejtë,” tha ai, duke bërë thirrje që Pekini të shmangë hedhjen dhe mbiprodhimin. Por sistemi i Kinës tani është mjaft larg në këtë rrugë për t’i bërë të pamundura kërkesa të tilla, edhe pse Pekini ishte i vendosur të dëgjonte, gjë që nuk është.
Përkundrazi, Kina po rrit sektorin e saj të prodhimit për të ringjallur modelin e saj ekonomik. Ajo nuk ka asnjë interes të lejojë kompanitë gjermane të makinave të lulëzojnë në tregun e saj dhe çdo interes për t’u bërë lideri dominues global në EV dhe industri të tjera.
Qasja e Gjermanisë pastaj vjen me një grup të dytë kostosh gjeopolitike për unitetin europian dhe perëndimor. Siç tregon mbulimi i ndezur mediatik i Kinës, udhëtimi i Scholz-it ishte një dhuratë për qasjen e gjatë të Pekinit për të kërkuar të ndajë europianët mes tyre – dhe nga Shtetet e Bashkuara. Kjo ndarje ishte mjaft e qartë mbi tregtinë.
Zyra e Scholz vuri në dukje se kancelarja ngriti Ukrainën në një takim privat me Xi, duke argumentuar se “riarmatimi” rus ka “efekte të rëndësishme negative në sigurinë në Europë” dhe ndikon drejtpërdrejt në “interesat thelbësore” europiane.
Megjithatë, mesazhet private që i kërkojnë Kinës të pushojë së mbështeturi Rusinë duket se nuk do të jenë efektive kur mesazhe të ngjashme publike tashmë kanë dështuar.
Qasja e Gjermanisë gjithashtu tani e bën më të vështirë për Evropën të ndërtojë lidhje të besueshme me partnerë të rinj në Indo-Paqësorin më të gjerë, duke përfshirë Indinë dhe Japoninë, të cilat secila kanë marrë masa serioze gjatë viteve të fundit për të reduktuar varësinë e tyre nga Kina.
Është e mundur të imagjinohet një udhëtim tjetër gjerman, në të cilin Scholz u koordinua me partnerët europianë dhe Uashingtonin, mbërriti në Pekin me ministrat e tij më të aftë dhe ishte i gatshëm të deklaronte një politikë të përbashkët në mënyrë të vendosur në publik, të plotë me karota dhe shkopinj të pastër.
Politikëbërësit e saj ngrihen me idenë se politikat ekonomike dhe të jashtme të Gjermanisë vendosen në dhomat e këshillit të korporatave, dhe jo në kancelaritë dhe ministritë në Berlin.
Por është e vështirë të shpjegohet udhëtimi i Scholz-it – dhe pjesa më e madhe e politikës së Gjermanisë për Kinën – në ndonjë mënyrë tjetër.
James Crabtree është një kolumnist në Foreign Policy, ish-drejtor ekzekutiv i Institutit Ndërkombëtar për Studime Strategjike-Azi
“Dhoma ku thurje ëndrrat do të jetë strehë”/ Prindërit e Martinit publikojnë letrën prekëse