zoom

Bota

“Fantazmat” e TikTok të Indisë: Çfarë ndodh kur një aplikacion i mediave sociale ndalohet

TikTok ishte një nga aplikacionet më të njohura të Indisë, derisa u ndalua në vitin 2020. Është një mësim për atë që mund të shpaloset nëse ndalohet edhe në SHBA.

Katër vjet më parë, India ishte tregu më i madh i TikTok. Aplikacioni krenohej me një bazë në rritje prej 200 milionë përdoruesish, nënkultura të lulëzuara dhe nganjëherë mundësi ndryshimi të jetës për krijuesit dhe ndikuesit. TikTok dukej i pandalshëm, derisa tensionet e ndezura në kufirin midis Indisë dhe Kinës shpërthyen në dhunë vdekjeprurëse.

Pas përleshjes kufitare, qeveria indiane e ndaloi aplikacionin më 29 qershor 2020 . Pothuajse brenda natës, TikTok u zhduk. Por llogaritë dhe videot e TikTok indiane janë ende në internet, të ngrira në kohë kur aplikacioni sapo ishte shfaqur si një gjigant kulturor.

Në disa mënyra, ai mund të ofrojë një pamje paraprake të asaj që mund të shtrihet në horizont në Shtetet e Bashkuara. Më 24 prill, Presidenti Joe Biden nënshkroi një projekt-ligj që mund të ndalonte përfundimisht TikTok nga SHBA , duke shënuar një kapitull të ri pas vitesh kërcënimesh dhe legjislacioni të dështuar. Ligji kërkon që kompania që zotëron TikTok, Bytedance, të shesë aksionet e saj në aplikacion brenda nëntë muajve të ardhshëm, me një periudhë mospagimi prej tre muajsh, ose do të përballet me një ndalim të mundshëm në vend. Bytedance thotë se nuk ka ndërmend të shesë platformën e mediave sociale dhe është zotuar të kundërshtojë legjislacionin në gjykatë.

Ndalimi i një aplikacioni masiv të mediave sociale do të ishte një moment i paprecedentë në historinë amerikane të teknologjisë, megjithëse beteja e afërt gjyqësore aktualisht e lë të pasigurt fatin e TikTok. Por përvoja indiane tregon se çfarë mund të ndodhë kur një vend i madh fshin TikTok nga telefonat inteligjentë të qytetarëve të tij. As India nuk është i vetmi vend që ka ndërmarrë hapin – në nëntor 2023, Nepali njoftoi gjithashtu një vendim për të ndaluar TikTok dhe Pakistani ka zbatuar një numër ndalimesh të përkohshme që nga viti 2020. Ndërsa 150 milionë përdoruesit e aplikacionit në SHBA kalojnë nëpër video në harresë, historia e ndalimit të TikTok në Indi tregon se përdoruesit përshtaten shpejt, por gjithashtu se kur TikTok vdes, shumë nga kultura e tij vdes me të.

Sucharita Tyagi , një kritike filmi me qendër në Mumbai, kishte rritur llogarinë e saj në 11.000 ndjekës kur TikTok u ndalua, me disa nga videot e saj që grumbulluan miliona shikime.

“TikTok ishte i madh. Njerëzit mblidheshin në të gjithë vendin, kërcenin, bënin skeçe, postonin se si rregullonin shtëpinë e tyre në qytetin e tyre të vogël në kodra,” thotë Tyagi. “Kishte një numër masiv njerëzish që papritmas patën këtë ekspozim që u ishte mohuar gjithmonë, por tani ishte e mundur.”

Aplikacioni ishte një fenomen i veçantë për shkak të mënyrave se si algoritmi i tij u jepte mundësi përdoruesve ruralë indianë, të cilët ishin në gjendje të gjenin një audiencë dhe madje të arrinin statusin e të famshmit që nuk ishte e mundur në aplikacione të tjera.

“Kjo demokratizoi reagimin e përmbajtjes për herë të parë,” thotë shkrimtari dhe analisti i teknologjisë me bazë në Nju Delhi, Prasanto K Roy. “Ne filluam të shohim shumë nga këta njerëz shumë ruralë mjaft të ulët në shkallën socio-ekonomike të cilët kurrë nuk do të ëndërronin të merrnin ndjekës, ose të fitonin para në të. Dhe albumi zbulues i TikTok do t’ua shpërndante atë përdoruesve që dëshironin ta shihnin atë. Nuk kishte asgjë të ngjashme për sa i përket videove hiper-lokale.”

TikTok ka një rëndësi të ngjashme kulturore në SHBA, ku lulëzojnë komunitetet e veçanta dhe një numër i pallogaritshëm i krijuesve dhe bizneseve të vogla e bazojnë jetesën e tyre rreth aplikacionit. Është një lloj suksesi që është më pak i përhapur në platformat e tjera të mediave sociale. Instagram, për shembull, në përgjithësi është i akorduar më shumë për konsumimin e përmbajtjes nga llogaritë me ndjekës të mëdhenj, ndërsa TikTok vendos një theks më të madh në inkurajimin e përdoruesve të rregullt për të postuar.

Kur TikTok doli jashtë linje në Indi, qeveria ndaloi 58 aplikacione të tjera kineze së bashku me të, duke përfshirë disa që aktualisht po rriten në popullaritet në SHBA sot, siç është aplikacioni i blerjeve të modës Shein . Me kalimin e viteve, India ndaloi mbi njëqind aplikacione të tjera kineze, megjithëse negociatat kohët e fundit sollën një version indian të Shein përsëri në internet.

E njëjta gjë mund të ndodhë në SHBA. Ligji i ri krijon një precedent dhe krijon një mekanizëm për qeverinë amerikane për të hequr qafe aplikacionet e tjera kineze. Shqetësimet për privatësinë dhe sigurinë kombëtare që zënë politikanët për TikTok mund të zbatohen edhe për një mori kompanish të tjera.

Dhe kur hiqet një aplikacion i njohur, të tjerët mund të përpiqen të mbushin boshllëkun. “Sapo TikTok u ndalua, ai hapi një mundësi shumë miliarda dollarësh,” thotë Nikhil Pahwa, një analist indian i politikave teknologjike dhe themelues i faqes së lajmeve MediaNama . “Shumë biznese fillestare indiane u lançuan ose u vendosën për të mbushur boshllëkun.”

Për muaj të tërë, shtypi i teknologjisë indiane u përmbyt me lajme rreth këtyre kompanive të reja të mediave sociale indiane me emra Chingari, Moj dhe MX Taka Tak . Disa gjetën suksesin fillestar, duke joshur ish-yjet e TikTok në platformat e tyre dhe duke siguruar investime dhe madje mbështetje qeveritare. Ai e ndau tregun social indian në qoshe të ndryshme ndërsa aplikacionet e reja luftuan për dominim, por turbullimi pas TikTok nuk zgjati shumë.

Në gusht 2020, Instagram lançoi një video me formë të shkurtër të quajtur Reels , vetëm disa muaj pas ndalimit të TikTok. YouTube ndoqi shembullin me Shorts,  një muaj më vonë. Instagram dhe YouTube tashmë ishin të ngulitura në Indi dhe fusha e bizneseve të reja nuk kishte asnjë shans.

“Kishte shumë zhurmë rreth alternativave të TikTok, por shumica u zbehën në planin afatgjatë,” thotë Prateek Waghre, drejtor ekzekutiv i Fondacionit për Lirinë e Internetit , një grup indian avokues. “Në fund, ai që përfitoi më shumë ishte ndoshta Instagrami”.

Sidoqoftë, përdoruesit dhe ekspertët për të cilët foli BBC thanë se diçka humbi në tranzicionin pas TikTok. Instagram dhe YouTube mund të kenë rrëmbyer trafikun e TikTok, por aplikacionet nuk rikrijuan ndjenjën e TikTok indian.

“TikTok ishte një lloj bazë përdoruesish relativisht i ndryshëm për sa i përket krijuesve,” thotë Pahwa. “Kishit fermerë, muratorë dhe njerëz nga qytetet e vogla që ngarkonin video në TikTok. Nuk mund të shihet aq shumë në YouTube Shorts dhe Instagram Reels. Mekanizmi i zbulimit të TikTok ishte shumë i ndryshëm.”

Nëse TikTok është i ndaluar në SHBA, peizazhi amerikan i mediave sociale mund të ndjekë një rrugë të ngjashme me atë të Indisë. Katër vjet pas ndalimit, Instagram dhe YouTube janë vendosur tashmë si një shtëpi për video të shkurtra. Edhe LinkedIn po eksperimenton me video të stilit TikTok.

Konkurrentët e aplikacionit kanë vërtetuar se nuk kanë nevojë të rikrijojnë kulturën e TikTok për të arritur sukses. Është e mundur, nëse jo e mundshme, që përmbajtja hiper-lokale dhe e veçantë e Amerikës të zhduket, ashtu si ndodhi në Indi. Në fakt, pasojat kulturore në SHBA do të ishin shumë më domethënëse. Gati një e treta e amerikanëve të moshës 18 deri në 29 vjeç i marrin lajmet e tyre nga TikTok , sipas Qendrës Kërkimore Pew.

SHBA ka më pak përdorues të TikTok sesa 200 milionë që kishte India në kulmin e saj, por India është shtëpia e 1.4 miliardë njerëzve. Thuhet se TikTok ka 170 milionë përdorues në SHBA, më shumë se gjysma e popullsisë së vendit.

“Kur India ndaloi TikTok, aplikacioni nuk ishte gjiganti që është tani,” thotë Tyagi. “Ai është kthyer në një revolucion kulturor gjatë viteve të fundit. Mendoj se ndalimi i tij tani në Amerikë do të kishte një ndikim shumë më të madh.”

Ajo që tashmë është e ndryshme është përgjigja e TikTok. Kompania është zotuar për një betejë ligjore mbi ligjin e ri të qeverisë amerikane, një luftë që mund të përfundojë deri në Gjykatën e Lartë të SHBA. TikTok mund të kishte nisur një sfidë të ngjashme ligjore ndaj ndalimit të Indisë, por zgjodhi të mos e bënte.

“Kompanitë kineze kanë arsye të mira për të hezituar të shkojnë në gjykata në Indi kundër qeverisë indiane,” thotë Roy.

Ndalimi i Indisë ishte gjithashtu i menjëhershëm, duke hyrë në fuqi brenda disa javësh. Sfida e ardhshme ligjore e TikTok në SHBA mund të lidhë ligjin për vite me rradhë dhe nuk ka siguri që legjislacioni do të përballojë një betejë në gjykata .

Ekziston gjithashtu një shans shumë më i madh që një ndalim i TikTok në SHBA të nxisë një luftë tregtare. “Unë mendoj se ka një mundësi të veçantë të reciprocitetit nga Kina,” thotë Pahwa. Kina dënoi Indinë për ndalimin e TikTok , por nuk pati ndonjë hakmarrje të hapur. SHBA mund të mos jetë aq me fat.

Ka shumë arsye për reagimin e Kinës ndaj ndalimit indian. Njëri është fakti që industria e teknologjisë së Indisë në thelb nuk ekziston në Kinë. Industria e teknologjisë amerikane, nga ana tjetër, ofron shumë mundësi për një sulm reciprok. Kina ka nisur tashmë një përpjekje për të ” fshirë Amerikën ” dhe për të zëvendësuar teknologjinë amerikane me alternativa vendase. Një ndalim i TikTok mund të rrisë atë projekt.

“Ndalimi i TikTok ishte kaq i papritur kur ndodhi,” thotë Tyagi. “Për mua nuk ishte një marrëveshje e madhe, thjesht po përdorja aplikacionin për të promovuar punën time tjetër. Por ndihej e çuditshme dhe e padrejtë për shumë njerëz, veçanërisht për njerëzit që në fakt fitonin para dhe merrnin marrëveshje markash.” Humbja e TikTok nuk ndikoi në jetesën e Tyagi, por e ndërpreu atë nga llogaria e saj. Kjo është, derisa ajo bëri një udhëtim në SHBA.

“Kur vizitova Amerikën dhe u befasova kur pashë që profili im ishte ende aktiv”, thotë Tyagi. Ishte si një udhëtim pas në kohë. Madje ajo ka postuar disa video. Shumica e ndjekësve të saj në shtëpi nuk mund t’i shihnin sigurisht, por ajo mori një angazhim të vogël nga indianët që jetonin jashtë vendit.

“Të gjitha këto miliona llogari janë ende atje,” thotë Tyagi. “Është interesante të shohësh që TikTok i mbajti ato. Pyes veten nëse ata shpresojnë që India t’i lejojë ata të kthehen.”