zoom

Aktualitet

Disa vende të BE po mendojnë për modelin “italo-shqiptar” të menaxhimit të emigracionit

Një grup shtetesh anëtare të BE-së, të udhëhequr nga Republika Çeke dhe Danimarka, po përgatisin një letër duke i kërkuar Komisionit Evropian të zhvendosin emigrantët që përpiqen të arrijnë në BE brenda vendeve të treta të përzgjedhura, përpara se të arrijnë në brigjet evropiane, një procedurë që ekspertët thonë se do të ishte e vështirë për të aplikuar sipas legjislacionit aktual evropian të imigracionit.

Sipas letrës, të siguruar nga gazetat çeke, nënshkruesit kërkojnë marrëveshje me vendet e treta në të cilat vendet anëtare të BE-së mund të dërgojnë emigrantë të kapurnë det. E gjithë BE-ja mund të kalojë më pas në një model të ngjashëm me atë të rënë dakord në nëntor 2023 midis Italisë dhe Shqipërisë .

“Atje mund të gjendet një zgjidhje e përhershme për ta,” thuhet në letër, siç raportohet nga Hospodářské noviny .

Sipas projektit, emigrantët që shkojnë në Evropë pa dokumentet e nevojshme nuk do të arrijnë as në brigjet e BE-së.

Plani përfshin gjithashtu zhvendosjen e atyre që janë tashmë në një vend të BE-së, por nuk u është dhënë azil, duke sugjeruar që këta emigrantë mund të dërgohen në një vend jashtë BE-së, ku do të qëndrojnë derisa të mund të dëbohen.

Nisma e letrës filloi nga Danimarka dhe Republika Çeke, dhe më vonë u mbështet nga disa vende të BE-së. Sipas asaj që ka mësuar Euractiv, kjo qasje ndahet nga shumica e shteteve anëtare, duke përfshirë Holandën, Shtetet Baltike dhe Italinë.

Italia ishte vendi i parë i BE-së që nënshkroi një marrëveshje dypalëshe me një vend të tretë – Shqipërinë – për kontraktimin e procedurave të migracionit. Për më tepër, qeveria e udhëhequr nga kryeministri Giorgia Meloni (Fratelli d’Italia/ECR) ka bërë presion për të marrë mbështetjen e Komisionit Evropian në menaxhimin e flukseve migratore, siç tregohet nga marrëveshjet e nënshkruara me Tunizinë dhe Egjiptin.

“Modeli i solidaritetit me vendet jashtë BE-së nuk është vetëm efektiv, por i dobishëm dhe i domosdoshëm”, thotë për Euractiv Italia, Nicola Molteni, nënsekretar i Ministrisë së Brendshme.

“Zhvendosja e kërkesave për azil ka një funksion të trefishtë: të luftojë në mënyrë më efektive kundër organizatave kriminale të përkushtuara ndaj trafikimit të qenieve njerëzore, si një parandalues ​​kundër largimeve të paligjshme dhe si një mjet për të lehtësuar presionin e migracionit mbi vendet e hyrjes, si Italia apo Greqia ose Spanja, Qipro ose Malta”, shtoi nënsekretari.

Sipas Molteni, “emigracioni i paligjshëm luftohet si prioritet duke vepruar në dimensionin e jashtëm dhe në lëvizjet parësore në lidhje me vendet e nisjes dhe origjinës së migracionit dhe me legjislacion kombëtar rigoroz dhe jotransigjent në lidhje me imigracionin e paligjshëm”.

Së fundi, Molteni është i prirur të theksojë se “institucionet evropiane kanë shprehur tashmë vlerësimin për marrëveshjet për zhvendosjen e kërkesave për azil në vendet jashtë BE-së”.

Eurodeputetët e Lidhjes votuan kundër krijimit të Paktit të Migracionit dhe Azilit në votimin e mbajtur në Parlamentin e BE-së më 10 prill, duke u fokusuar në radhë të parë në bashkëpunimin me vendet e origjinës për të ndaluar largimet.

Ideja e kontraktimit të menaxhimit të procedurave të azilit në vendet jashtë BE-së është kritikuar ashpër nga anëtarët e opozitës, duke përfshirë Partinë Demokratike (PD/S&D), e cila më 10 prillin e kaluar u dallua se kishte votuar kundër paktit të emigracionit dhe azilit është kundër. tendenca e pjesës tjetër të grupit S&D.

Duke folur për Euractiv Italia, eurodeputeti Brando Benifei, kreu i delegacionit të Partisë Demokratike (PD/S&D) në Parlamentin e BE-së, e përkufizoi si “të papranueshme” idenë se BE “po shkon në drejtimin e kontraktimit të menaxhimit të fenomenit të migracionit dhe të kufijve të saj të jashtëm ndaj vendeve të treta”.

Sipas Benifeit, kjo do të thotë që BE-ja “të dështojë në detyrimet e saj sipas ligjit ndërkombëtar, për një llogaritje të turpshme të komoditetit politik, por edhe të abdikojë rolin e saj si monitorues i respektimit të të drejtave të njeriut dhe të drejtave themelore të personave që kërkojnë mbrojtje”.

Benifei nënvizoi gjithashtu se për të zgjidhur krizën migratore në të cilën ndodhet Bashkimi Evropian, “Bashkimi Evropian duhet të punojë për të ndërtuar një model të vërtetë evropian të bazuar në solidaritetin dhe shpërndarjen e drejtë të përgjegjësive midis shteteve të tij anëtare, duke hapur kanale të sigurta dhe të ligjshme. Misioni evropian i kërkim-shpëtimit në det dhe rregulla të drejta për procedurat e azilit dhe për dhënien e mbrojtjes ndërkombëtare për azilkërkuesit dhe refugjatët”.

Lidhur me Paktin e Migracionit, Benifei konfirmon qëndrimin e PD-së, duke e cilësuar atë si “një pakt të bërë mbi kurrizin e më të dobëtve, bazuar në një vizion sigurie për migracionin”.

“Për këtë arsye ne votuam kundër”, shtoi ai.

Hungaria është gjithashtu në favor të kontraktimit, por ende nuk e ka nënshkruar letrën. Siç i tha një diplomat Euractiv Czechia, Hungaria është “toksike” dhe mund të dëmtojë rëndësinë e letrës.

Debati mbi eksternalizimin erdhi në krye menjëherë pasi Parlamenti Evropian miratoi paktin e ri të BE-së për migracionin dhe azilin, të cilin shtetet anëtare pritet ta miratojnë zyrtarisht më 14 maj.

Në konferencën e migracionit në Kopenhagë të hënën do të diskutohet edhe kontraktimi i procedurave të migracionit.

“Konferenca do të jetë një mundësi e mirë për të paraqitur propozimet e grupit të punës të udhëhequr nga Danimarka, me përfaqësimin e shumicës së vendeve anëtare të BE-së, për të plotësuar Paktin për Migracionin dhe Azilin pas zgjedhjeve evropiane me masa të reja, veçanërisht në dimensioni i migrimit të jashtëm (përfshirë kontraktimin e jashtëm), bazuar në një lloj të ri partneriteti global,” tha zëdhënësja e Ministrisë së Brendshme çeke Hana Malá për Euractiv Czechia.

Partneritetet me vendet e treta mbështeten edhe nga Presidentja e Komisionit Evropian Ursula von der Leyen.

“Paralelisht [me zbatimin e Paktit për Migracionin], ne gjithashtu do të avancojmë partneritetet tona të punës me vendet e origjinës dhe tranzitit, në mënyrë që të mund të trajtojmë së bashku shkaqet rrënjësore të migrimit,” tha ai.

Megjithatë, disa dyshojnë në kontraktimin e jashtëm, siç janë liberalët francezë.

Për deputetin francez Sacha Houlié, i cili është pjesë e krahut të majtë të partisë së shumicës së Presidentit Emmanuel Macron, Rilindja (Rinew), kontraktimi i proceseve të migracionit është antiteza e paktit për migracionin të miratuar nga Parlamenti Evropian.

“Dërgimi i njerëzve në vende që nuk kanë asgjë të përbashkët me vendin e tyre të origjinës, si Shqipëria apo Ruanda, përbën një problem moral dhe etik,” tha Houlié.

Transferimi i menaxhimit të emigracionit u përcaktua si “i papranueshëm” edhe nga eurodeputeti italian Brando Benifei, kreu i delegacionit të Partisë Demokratike (PD/S&D) në Parlamentin Europian.

Kritika e OJQ-ve

Transferimi i procedurave të migracionit – përfshirë marrëveshjen italo-shqiptare – kritikohet veçanërisht nga organizatat e të drejtave të njeriut.

“Është koha që institucionet evropiane të pranojnë se marrëveshja Itali-Shqipëri do të krijonte një sistem të paligjshëm dhe të dëmshëm, i cili duhet të ndalet. Në vend që të rrisin vuajtjet e njerëzve, autoritetet duhet të sigurojnë akses në një procedurë efektive azili, pritje adekuate dhe rrugë të sigurta dhe të rregullta,” nënvizoi Amnesty International  shkurt të këtij viti.

Sipas ekspertit të emigracionit Vít Novotný, propozimi për të transferuar përpunimin e kërkesave për azil ka të ngjarë të jetë i vështirë për t’u zbatuar sepse rregullat e BE-së, përfshirë edhe nën paktin e ri të BE-së për migracionin, bazohen në procedurat evropiane të azilit që ato kryhen vetëm në territorin evropian.

“Ndryshimi është i imagjinueshëm, dera është atje, por rruga ligjore është e gjatë,” i tha Euractiv Czechia Novotný nga Qendra Wilfried Martens për Studime Evropiane, duke nënvizuar se situata është ende spekulative.

Sipas Novotný, propozimet për riatdhesimin e aplikantëve të refuzuar mund të jenë shumë më të lehta për t’u arritur dhe iniciativa mund të ndihmojë në zgjidhjen e problemit të gjatë të dëbimeve.

Megjithatë, është thelbësore gjetja e vendeve partnere të përshtatshme, një problem që Novotný thotë se mbetet: “Çështja është se deri në çfarë mase BE-ja është përpjekur të gjejë vende të tilla. Është e mundur që ajo nuk u përpoq mjaftueshëm”, tha ai.

“Tani që edhe Gjermania po flet për zgjidhje të ngjashme, gjë që ishte e paimagjinueshme vetëm një apo dy vjet më parë, ndoshta ka një shans më të madh për të gjetur një ose më shumë vende të këtij lloji. Por tani unë jam vetëm duke spekuluar,” shtoi Novotný.

Novotný kujtoi gjithashtu përpjekjet e BE-së në vitin 2018, kur presidenti i atëhershëm i Këshillit Evropian Donald Tusk tha se BE-ja ishte përpjekur të arrinte një marrëveshje me Egjiptin për të rikthyer njerëzit e shpëtuar në det.

“Dhe (Presidenti egjiptian) al-Sisi tha me shumë vendosmëri në atë kohë se nuk kishte asnjë mënyrë. Tani ata po veprojnë pak më shumë në mënyrë diplomatike, që ndoshta është një mënyrë më e mirë për të pasur sukses,” shpjegoi Novotný.