zoom

Slider

BE godet Kinën me taksa në betejën e shitjes së makinave elektrike

Taksa të mëdha do të vendosen për importet e automjeteve elektrike nga Kina në BE pasi shumica e shteteve anëtare mbështetën planet.

Lëvizja për të vendosur tarifa synon të mbrojë industrinë evropiane të makinave nga dëmtimi nga ato që politikanët e BE besojnë se janë subvencione të padrejta të shtetit kinez për makinat e veta.

Tarifat për makinat elektrike të prodhuara në Kinë do të rriten nga 10% në 45% për pesë vitet e ardhshme, por ka pasur shqetësime se një veprim i tillë mund të rrisë çmimet e automjeteve elektrike (EV) për blerësit.

Vendimi, i cili ndau vendet anëtare të BE-së si Franca dhe Gjermania, rrezikon të ndezë një luftë tregtare midis Brukselit dhe Pekinit, i cili i ka dënuar tarifat si proteksioniste.

Kina ka llogaritur në produktet e teknologjisë së lartë për të ndihmuar në ringjalljen e ekonomisë së saj dhe BE-ja është tregu më i madh jashtë shtetit për industrinë e makinave elektrike.

Industria e saj vendase e makinave është rritur me shpejtësi gjatë dy dekadave të fundit dhe markat e saj, si BYD, kanë filluar të lëvizin në tregjet ndërkombëtare, duke nxitur frikën nga BE-ja se kompanitë e saj nuk do të jenë në gjendje të konkurrojnë me çmimet më të lira.

BE vendosi tarifa importi të niveleve të ndryshme për prodhues të ndryshëm kinezë gjatë verës, por votimi i së premtes ishte për të vendosur nëse ato do të zbatoheshin për pesë vitet e ardhshme.

Akuzat u llogaritën bazuar në vlerësimet se sa ndihmë shtetërore kineze ka marrë secili prodhues pas një hetimi të BE-së. Komisioni Evropian vendosi detyra individuale për tre markat kryesore kineze të automjeteve elektrike – SAIC, BYD dhe Geely.

Anëtarët e BE-së ishin të ndarë për tarifat. Gjermania, industria e prodhimit të makinave të së cilës është shumë e varur nga eksportet në Kinë, ishte kundër tyre. Shumë anëtarë të BE abstenuan në votim.

Prodhuesit gjermanë të makinave kanë qenë të zëshëm në kundërshtim. Volkswagen thotë se tarifat janë “qasja e gabuar”.

Megjithatë, Franca, Italia, Holanda dhe Polonia u raportuan të kenë mbështetur taksat e importit. Propozimi i tarifave mund të ishte bllokuar vetëm nëse një shumicë e cilësuar prej 15 anëtarësh votonte kundër.

Shoqata më e lartë e industrisë gjermane, BDI, i bëri thirrje Bashkimit Evropian dhe Kinës që të vazhdojnë bisedimet tregtare mbi tarifat për të shmangur një “konflikt tregtar në përshkallëzim”.

Komisioni Evropian, i cili mbajti votimin, tha se BE-ja dhe Kina do të “punojnë shumë për të eksploruar një zgjidhje alternative” ndaj taksave të importit për të adresuar atë që e quajti “subvencionimi i dëmshëm” i automjeteve elektrike kineze.

Ministria e Tregtisë e Kinës e quajti vendimin për të vendosur tarifa “të padrejtë” dhe “të paarsyeshëm”, por shtoi se çështja mund të zgjidhet përmes negociatave.

Mosmarrëveshja ka ngritur frikën midis grupeve të industrisë jashtë sektorit të makinave se ata mund të përballen me tarifa hakmarrëse nga Kina.